Komunikace s místními

Jak zajistit komunikaci

Základem úspěchu je propagace sousedských slavností přímo v místě jejich konání. Vyhraďte si na ni proto dostatek času. Využívejte každé dostupné možnosti oslovit místní, představte svůj program, zapojte místní spolky, podniky, instituce a vysvětlete, čeho chcete svou akcí dosáhnout. Od samého počátku je důležité pojmout akci tak, aby byla otevřená všem, nehledě na věk, zájmy, národnost apod. Myslete na své okolí: informujte své sousedy o konání akce s předstihem a nezapomeňte upozornit na potřebná opatření, např. přeparkování aut (stačí letáček za stěrač) či místo, kam je možné přeparkovat.

Využijte tuto jedinečnou příležitost a upevněte vztahy se svými sousedy a navažte nová partnerství!

 

Buďte online

  • Vyplňte a aktualizujte stránku své lokality na webu zazitmestojinak.cz. To je hlavní zdroj informací pro veřejnost, média i pro AutoMat při přípravě tiskovin (např. mapy s programem). 
  • Můžete si vytvořit i vlastní web. (Ani v tom případě nezapomínejte na svůj profil na webu Zažít město jinak.)
  • Udělejte si vlastní Facebookovou stránku a událost. V případě založení události nás přizvěte jako spolupořadatele, abychom událost mohli přesdílet na našich sítích.
  • Založte si Instagram, používejte #zazitmestojinak2024. V příspěvcích a stories označujte profily @zazitmestojinak a @spolekautomat, abychom váš obsah mohli přesdílet.
  • Kontaktujte místní letní kino, radnici i další instituce a nabídněte jim vizuál nebo video na propagaci akce (vzory najdete ve sdílené složce). (V Praze zajištujeme tato partnerství my, ale můžete zkusit i něco nad rámec…) 

 

Tištěné materiály

  • Najděte si centrum, společenská „ohniska” (školka, škola, kavárna, galerie, hospoda, místní divadlo…) své lokality, kde akci můžete propagovat.
  • Domluvte se v místním obchodě, zda můžete vyvěsit plakátek nebo nechat na pultu informační letáky.
  • Dejte plakáty do kaváren nebo si tam rovnou naplánujte informační setkání s místními.
  • Zvěte své sousedy. Někde se osvědčilo umísťovat informační letáky o akci přímo do schránek domů v okolí. Letáčky také umístěte do škol, školek, mateřských center, Domů dětí a mládeže (pro oslovení rodičů), do ordinací, městských knihoven, na úřední desky (po předchozí domluvě).

 

Jaké materiály připraví AutoMat

  • tisk letáku DL formát (210 x 90 mm): s prostorem na dopsání kontaktu, aby se místní mohli zapojit.
  • tisk DL leták obecný
  • tisk plakát A3 a A4: první avízo o akci s kontaktem na vás pro ty, kteří by mohli pomoci s organizací
  • tisk obecných plakátů A3 a A4 s datem i bez data
  • tisk obecných plakátů A3 a A4 s místem na dopsání názvu lokality (s datem i bez data)
  • šablona v Canvě plakátu A4 a A5 s místem na dopsání vašeho programu 
  • šablona v Canvě k doplnění a vytištění letáčku A5 do schránek s prostorem na dopsání
  • šablony příspěvků na sociální sítě, prvky k využití pro vlastní grafiku slavností

 

 

Poznejte místní

  • Nepodceňujte roli neformálních setkání, mluveného slova a šeptandy.
  • Komunikujte osobně, zejména se staršími, kteří mohou na akci nahlížet podezíravě, osobně je pozvěte, využijte jejich zájmu pro určitou věc, zapojte je do přípravy programu.
  • Vyvěste plakát v místní kavárně, hospodě, klubu či restauraci.
  • Nezapomeňte na školy a školky, ať již s možným zapojením do příprav nebo pozváním na slavnost.
  • Oslovte nejbližší domov seniorů a pokuste se zapojit jeho rezidenty. Může se jednat o něco velmi jednoduchého, například o venkovní turnaj v dámě či společné pletení.
  • Obraťte se přímo na bytová družstva a SVJ.
  • Seznamte s vašimi plány místní farnost.
  • Oslovte místní pobočku Městské knihovny a zapojte ji do přípravy programu. (Městská knihovna v Praze je partnerem Zažít město jinak.) 
  • Vytipujte si aktéry, kteří jsou ve vaší komunitě hodně aktivní a mají dostatek kontaktů: místní kapely, divadla, influenceři, komunitní pracovníci, neziskové organizace (ochránci přírody, skaut).
  • Můžete udělat malý happening na ulici už předtím, např. jarní sázení do kelímků, rozdávání kávy a čaje na rohu, piknik pro sousedy a podobně.

 

Jen začátek

Uspořádáním sousedských slavností Zažít město jinak nemusí vše skončit. Důležité je komunikovat i po slavnosti – natočte video, napište článek, vyvěste fotky v místních školách a kavárnách. Nezapomeňte prezentovat své úspěchy a zážitky i po skončení akce (např. formou projekce v místním podniku). Oceníte tím práci všech zapojených a oslovíte či inspirujete možné zájemce o pořádání podobných akcí nebo dalšího ročníku.